Ankara’da hak arayışları için eylem başlatan özel okul öğretmenlerinin süresiz açlık grevine gitmesi üzerine, Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’den ilk açıklama geldi. Bakan Tekin, idari mercilere herhangi bir resmi başvuru yapılmadığına dikkat çekti.
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası çatısı altında birleşen ve taban maaş, iş güvencesi gibi özlük haklarının iyileştirilmesi talebiyle Millî Eğitim Bakanlığı önünde açlık grevi başlatan öğretmenlerin eylemi kamuoyunun gündemindeki yerini koruyor. Süreçle ilgili sessizliğini bozan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, izlenen yöntemi eleştirerek bakanlık bürokrasisine yansıyan bir dosya olmadığını belirtti.
"Burası Hukuk Devleti, Kabile Devleti mi?"
Bakanlık önündeki süresiz açlık grevine değinen Bakan Yusuf Tekin, öğretmenlerin demokratik eylemlere başvurmadan önce yasal ve idari kanalları tüketmesi gerektiğini vurguladı. Türkiye’nin kurallarla yönetilen bir yapıya sahip olduğunu hatırlatan Tekin, şu ifadeleri kullandı:
"Keşke açlık grevi yapmadan önce bakanlığa gelip söyleselerdi. Bu işler önce bakanlığa söylenir, bize gelen herhangi bir şikayet yok. Şikayet yoksa nasıl tedbir alacağız? Hukuk devleti böyle bir şey. Bakanlığımıza ulaşmış, çalıştıkları okullarla ilgili herhangi bir şikayet yok. Şikayet yoksa kim tedbir alacak? Hukuk devleti burası, kabile devleti mi?"
Krizin Arka Planında Ne Var?
Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenleri bu noktaya getiren süreç, MEB önünde toplanmalarıyla başlamıştı. Kamudaki meslektaşlarıyla "eşit işe eşit ücret" formülünün uygulanmasını ve geçmişte var olan taban maaş güvencesinin geri getirilmesini isteyen Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri, düşük ücret politikasını protesto ediyor. Taleplerine somut bir karşılık bulamadıklarını iddia eden bazı sendika üyeleri, hakları resmi güvenceye kavuşana dek açlık grevini sürdürmekte kararlı olduklarını açıklamıştı.